5.25.2013

tamat




“Jangan banyak tanya, barang yang comel untuk orang yang comel”

Kejutan yang tidak disangka muncul kembali, sesuatu yang diimpi selama ini ada di tangan aku sekarang dan sememangnya aku tak jangka ini berlaku. Beberapa kali aku pandang hadiah itu dan pesanan ringkas tulisan tangan dari seseorang yang aku kira sudah membuang aku dari kotak fikirannya.

“Kenapa mesti sekarang?” berulang-ulang kali soalan itu muncul dalam fikiran aku.

Temujanji dengan sahabat lama yang dicancelkan terpaksa aku teruskan semula. Aku perlu kedamaian, aku perlu berendam dalam air dingin sungai  dan aku perlu tenangkan fikiran berhenti fikir yang bukan-bukan. Mencari aura positive dalam kedinginan air sungai.

"Sebenarnya Barang yang comel dan mahal tidak pantas buat orang semacam aku." Kata maaf kita sama, sebenarnya hadiah yang terindah adalah kemaafan kamu dan ketenangan jiwa aku dan kamu. Doa yang baik buat kamu dan semoga tiada dendam antara kita.

Terima kasih. 

0 Lover: